יותר ויותר אנשים בגיל שישים ומעלה, מבינים שעדיף להם לשנות מסלול בחיים. במקום להמשיך ולהתגורר בדירה לבד, כשהילדים מחוץ לבית עם משפחה וקריירה והחברים הטובים והישנים, חלקם אינם עוד בחיים ואלה שכן, אינם מבקרים כבעבר, הרי שעדיף להם לעבור אל מסגרות שמתאימות לגיל שלהם. 

מאחר והם עצמאיים, יכולים לתפקד לבד, לבצע פעולות שונות כפי שנהגו תמיד, אז האופציה הטובה ביותר עבורם היא להשתלב במסגרת של דיור מוגן. מדובר על מסגרת שמאגדת בתוכה אנשים בני שישים ומעלה, בתפקוד טוב בדרך כלל, כאשר כל אחד חי בדירה משלו, במתחם אשר מציע מגוון רחב של שירותים ופעילויות שונות. 

הרעיון של דיור מוגן הפך במהלך השנים למאוד פופולארי, מכמה סיבות. ראשית, כך אנשים מבוגרים אינם נשארים לבד. במקום לגור בדירה משלהם אך בבדידות, הם נהנים מדיור במתחם עם עוד אנשים בגיל שלהם, באיכות חיים גבוהה. שנית, הם נהנים במתחם זה, גם ממגוון רחב של פעילויות ופעולות שונות, וכן משורה ארוכה של שירותים שמאפשרים להם ליהנות, כאמור מאיכות ושגרת חיים טובה. 

איך בוחרים דיור מוגן

על מנת לבחור מתחם של דיור מוגן ובית אבות בישראל בתנאים טובים, יש לבדוק מה כל מקום מציע, אילו שירותים, אילו פעילויות, מה בדיוק כל דייר יכול לקבל וכמה זה עולה לו, כמובן. 

מעבר לכך, יש לבדוק היכן המקום ממוקם, עד כמה הוא קרוב אל אזורים מסוימים, למשל לאזורי פעילויות, אזורים מרכזיים בעיר, עורקי תחבורה, למקום מגוריהם של הילדים ועוד. 

בנוסף, חשוב לבדוק מה בדיוק הצוות במקום מספק, מה הוא מציע, עד כמה זה רלוונטי לצרכים של הדיירים וכמובן עד כמה הצוות הוא מקצועי, איכותי ומנוסה.

כתיבת תגובה