העונה החמה בתחום התיירות היא בדרך כלל גם בתקופה החמה ביותר בשנה, סוף הקיץ. השכרת צימר לחרדים בימי הקיץ יכולה להיות הכנסה לא מבוטלת, האתגר הגדול הוא להשכיר בחורף. שיווק אתרי תיירות, הוא לא דבר של מה בכך וככל שמדובר בצימרים לציבור החרדי, או כל מקום תיירותי האתגר גדול פי כמה.

למי מתאים להפעיל צימר?

האמת צריכה להיאמר, בעבוד בעבר הפעלת צימר היה משהו יחסית פיראטי, ככל שעובר הזמן התחום הופך להיות מוסדר יותר ויותר. התופעה בה אנשים מפעילים בחצר האחורית בקתה עלובה כבר די חלפה מן העולם, היא אמנם קיימת אבל לא זו התיירות ב2022.

בשנים האחרונות הקמת צימרים הפוך למשהו סדור ורציני בעולם התיירות הכללי, עם השלכה על התיירות במגזר החרדי. חברות עם אופק מסודר מתכננות הקמת צימרים בצורה יוקרתית, מרוהטת נכון ומשקפת את הצורך המודרני ליציאה לנופש.

השינויים מבטאים תפיסת עולם שדי משתנה בעשורים האחרונים. בעוד המושג לינה בצימר בעבר הרחוק היה לאנשים שנתקעו או הטלטלו בדרכים, היום תחום הצימרים כבר מיועד בעיקר ללינה לכתחילה לנופש ופנאי. לצרכים האלו נכנסים דרישות קפדניות ביותר להקים בצורה נכונה את הצימר או דירת הנופש על מנת שזו תותאם למציאת החיים הנוכחית.

אם בהתאמת צימרים באופן כללי נדרשת התאמה ייעודית, צימרים לחרדים זו כבר תורה בפני עצמה.

רבים שמתעסקים בתחום יפסלו מראש את האופצייה להשכיר מקום גם לקהל הכללי וגם לחרדי, בייחוד במידה ומדובר במתחם הכולל מספר סוויטות שונות.

אורח חרדי לא ירצה לבטח לראות את שכנו לנופש רוחץ בבריכה בשבת, או מעשן סיגר להנאתו, זו רק חלק קטן מהסיבות למה לא מומלץ לפנות לכל הקהלים יחד כדי לשווק צימרים או דירות נופש.

 

צימרים לציבור החרדי, הוא אחד הדברים שמקבל טוויסט שונה בכל עולם השיווק שלו. התאמה לקהל החרדי הוא בדרך כלל חוסר התאמה לקהל הכללי, לעתים צימרים לחרדים גם יתאימו לדתיים.

אחד הדוגמאות הבסיסיות הוא התקנת טלוויזיה בחדרים. בעוד במידה ונפנה לקהל החרדי, טלוויזיה בסוויטה או בדירת הנופש הוא לא משהו נדרש ואף לא מומלץ. פנייה לקהל הכללי מסך טלוויזה גדול הוא נדרש ואולי אפילו בסיסי ביותר בהשכרת צימר או דירת נופש.

בחורף לכולם, בקיץ לחרדים.

יש תופעה קטנה שמתרחבת מעט, והיא פנייה בחודשי החורף לקהל הכללי, ואילו בחודשי הקיץ לקהל החרדי. תופעה זו נגרמת בעיקר בשל העובדה כי הקהל החרדי בימי החורף יעדיף לא לצאת לנופש, ואילו בקיץ הציבור הכללי לעתים יעדיף נופש בחו"ל.

כתיבת תגובה