הרגלי הקניות של הישראלים ובכלל של כלל העולם המערבי משתנים דרמטית בשנים האחרונות. כיום ברור לכל כי יותר ויותר אנשים מעדיפים לבצע את הקניות שלהם באינטרנט וכך לחנות המסרותית אין כיום שוק נרחב. אך לצד הדעיכה של עולם הקמעונאות אנחנו רואים פריחה של עולם המסעדנות. אנשים הולכים למסעדה גם בשביל לקבל את האוכל הטעים ביותר אבל גם בשביל חוויה מיוחדת ושונה אשר תעניק להם הנאה שלא יוכלו לקבל בשום מקום אחר. על כן פתיחת מסעדה היא רעיון מצוין בשביל יזם ואין ספק כי ניתן להצליח מאוד בעסקי המסעדנות. אך בשביל להצליח אתם צריכים להשקיע מאוד במסעדה שלכם גם בפרטים הגדולים וגם בפרטים הקטנים ולא להזניח שום דבר ועל כך יש לתת את הדעת.

זה חשוב איזה אוכל אתם מבשלים – אך זה ממש לא הדבר היחיד שיש לתת עליו את הדעת

כאשר יזם שאין לו ניסיון בעולם המסעדנות חושב על פתיחת מסעדה הוא קודם כל חושב על האוכל שהוא יגיש במסעדה. היזם רוצה להכין את האוכל הכי טעים, הכי מיוחד וכי מרגש וכך הוא חושב כי הוא יזכה להצלחה אדירה. אך עליכם להבין כי האוכל הוא אולי 50% מהצלחת המסעדה. לצד האוכל אתם חייבים לחשוב על השירות שתתנו לסועדים ועל התפאורה שתהיה במסעדה שלכם. אתם צריכים להבטיח כי המסעדה תהיה יפהפייה וכי יהיה כיף לבוא אליה. זה אומר לתלות טרריום צמחים, צמחי אוויר במסעדה, להשקיע בגופי תאורה, לקנות את השולחנות והכיסאות היפים ביותר ולמעשה להבטיח שהלקוח ייכנס למסעדה הוא יגיד וואו.

זכרו כי הכל תלוי בסועדים שלכם

עליכם להבין כי התחרות בשוק המסעדות היא מאוד גדולה וכי ההצלחה ממש לא מונחת בכיס שלכם. אם אתם רוצים להבטיח כי תצליחו אתם צריכים לשים במרכז דבר אחד ויחיד וזה את הסועדים שלכם. עליכם להבין כי כיום בעידן הרשתות החברתיות ביקורת שלילית מתפשטת כמו אש בשה קוצים והיא יכולה להיות גזר דין מוות למסעדה. על כן אתם צריכים להתייחס אל כל סועד כמו מבקר מסעדות נחשב ולהתייחס אליו בשיא הרצינות. המטבח שלכם צריך להוציא לו את המנות הטעימות ביותר והמלצרים שלכם צריכים לתת לו שירות מושלם, אכפתי ודואג אשר יחשוב על כל נקודה ונקודה וזאת בכדי להבטיח כי הסועד ייהנה וירצה לחזור למסעדה.

רוצים להצליח? קבלו עצה ממומחים בתחום

עליכם להבין כי אם אין לכם ניסיון בניהול מסעדה אתם לא יכולים לקפוץ סתם כך למים העמוקים ולסכן את כספכם. עליכם להתייעץ עם מומחים בתחום אשר יעזרו לכם להחליט מה תגישו במסעדה, כיצד המסעדה תיראה, איך לנהל את המסעדה ועוד שלל פרטים חשובים ביותר. אתם צריכים להתייעץ עם יועץ קולינרי בנוגע למנות, עם מעצבת פנים בנוגע לעיצוב המסעדה ועם יועץ עסקי בנוגע להיבטים הכספיים של ניהול המסעדה. ברגע שתעשו את כל הדברים הללו סביר להניח כי תזכו להצלחה הרבה יותר גדולה וכי המסעדה שלכם תשגשג ותניב לכם את הרווחים שכה רציתם. אם תנסו לנהל הכל לבד ללא עצות מתאימות ספק רב אם המסעדה תצליח לשרוד.

מי שמשקיע מרוויח

עליכם להבין כי הלקוחות הם מאוד חכמים והם יודעים מתי מישהו עובד עליהם ומתי מישהו משקיע בהם וכמובן שאם הם מרגישים כי עובדים עליהם הם פשוט לא יחזרו למסעדה. על כן אל תתביישו להשקיע במסעדה בכל פרט ופרט וזאת בכדי להבטיח כי המסעדה תשרוד במשך שנים ארוכות.

כתיבת תגובה