אוכל רחוב נפלא, ערי נמל תוססות, רחובות הומים, חופים יפים ונוף אורבני מדהים! כולם ממתינים לכם בפורטוגל. מדינה זאת אינה יעד פופולארי בקרב תיירים ישראלים, מה שהופך אותה לפנינה אמיתית. אבל מתי כדאי לטוס לפורטוגל? ומה אפשר לעשות במדינה היפה? כל המידע בהמשך.

פורטוגל היא אחת המדינות היפות באירופה בעוד שהיא נמצאת בצד המערבי של האי האיברי ומשתרעת לאורכם של חופי האוקיינוס האטלנטי. במדינה היפה תוכלו לטייל כמה ימים או שבועות תוך ביקור בערים כמו ליסבון (עיר הבירה בה מגוון אתרים ואטרקציות). עוד תוכלו להגיע לאי מדירה הקסום, אל העיר פורטו ואל שאר יעדים מומלצים.

חשוב לדעת כי פורטוגל שוכנת ליד ספרד על חצי האי האיברי כך שמי שמחזיק בדרכון פורטוגלי: יכול לנוע בחופשיות מספרד לפורטוגל ללא צורך בטיסה. למחזיקים בדרכון פורטוגלי ישנם לא מעט יתרונות וזאת משום שפורטוגל שייכת לאיחוד האירופאי: מה שמאפשר כניסה מהירה יותר למדינה. אל ליסבון עיר הבירה ניתן להגיע ברכבת מספרד מצרפת או מאנגליה או שניתן לעבור בין המדינות ברכב שכור. כאמור, מי שיציג דרכון פורטוגלי יעבור בקלות בין היעדים.

דרכון אירופאי יאפשר מעבר ממדינה אחת לשנייה בקלות ואם תחליטו לממש את האזרחות שלכם – תוכלו לגור בערים שונות אירופה, ללמוד באחת הבירות היפות בעולם ואף לקבל הטבות שמגיעות לאזרחים אירופאיים.

אז מתי כדאי לטוס לפורטוגל?

מי שמחפש את העונה המתאימה ביותר להגיע לאזור, יוכל לבחור בתאריכי טיסה החל מיוני עד ספטמבר. מי שיבחר בטיול שלא בעונה, יוכל ליהנות ממזג אוויר יציב, נאה ופחות דחוק באתרים השונים שבמדינה. עם זאת חשוב לדעת כי באוגוסט חם בפורטוגל ממש כמו בארץ. לכן עדיף לדחות את הטיול אפילו עד תחילת אוקטובר ובכך ליהנות ממזג אוויר נוח ונעים.

לטוס לפורטוג

אטרקציות שכדאי להגיע אליהן

כדי למצות את הטיול שלכם עד סופו, רצוי לצאת אל 8 ימים לפחות במדינה ולהתמקד בעיר הבירה ליסבון. עיר זאת הררית ומעניינת והיא בירה אירופאית בה מבנים גותיים, ארמונות, מנזרים ומוזיאונים.

בזמן שאתם נמצאים בעיר הגיעו אל מגדל בלם, מוזיאון קולקסיאו, מוזיאון הכיכרות וטיילו במרכז העיר. טיול במרכז העיר יספק לכם חוויה כיפית במיוחד בעוד שמאכלי ים, דוכנים צבעוניים, מופעים ושאר בילויים – כולם נחלתם של העיר ליסבון.

אל העיר פורטו הידועה כ"אחותה הרעה של ליסבון", ניתן להגיע עם רכב שכור וליהנות מכמה ימים בפורטו היפה ששוכנת על גדות נהר דואורדו. פורטו היא עיר צפונית גדולה בה שרידים היסטוריים, מבנים מרהיבים, טיילות, מוזיאונים ומקומות בילוי. חשוב לזכור כי עיר זאת היא יצרנית יין גדולה וידועה, לכן מומלץ להגיע אל יקבים באזור ולטעום מיין הפורטו המפורסם.

אם אתם טסים אל פורטוגל בסתיו, מומלץ להגיע אל הפארק הלאומי Parque Nacional da Peneda Gerês. בפארק נהרות גדולים, כפרים קטנים ויפים, אנשים שחיים באורח חיים כפרי, תוך שנסיעה למקום תפתח בפניכם נוף ירוק אלפני מרהיב. במקום אפשר לצאת אל מגוון פעילויות אקסטרים, כמו גם טיולים רגליים מרתקים.

לסיכום, אל פורטוגל כדאי להגיע כאשר לא חם מידי וליהנות ממדינה אירופאית מרשימה. בכך אפשר לתכנן חופשה כיפית ואף מוזלת וזאת משום שכיף לנסוע אליה בעונות שאינן עונת התיירות העמוסה.

כתיבת תגובה