כל חג מזמין אותנו למטבח. לכבוד החג אנחנו מבשלים, קוצצים וגם אופים. כן, חג זו הזדמנות נפלאה להביע חושים קולינריים שנלמדו במהלך קורס בישול שלמדנו, וליצור יצירות נפלאות ומאפים מיוחדים במינם. כמובן שלכל חג מתאים לאפות מאפים מסוג שונה בהתאם למאפייני החג ולפי המשמעות שלו. בואו וקראו על כך.

חגים שונים ומאפים מגוונים

ראש השנה – בחודש תשרי אנחנו מציינים את ראש השנה. כולנו מייחלים ומאחלים לעצמנו לכל מכרינו שנה טובה ומתוקה. אין מתאים יותר מעוגת דבש מתוקה להביע את האיחולים הללו. ואכן, בכל מטבח ובכל רשתות השיווק מוצאות עוגות הדבש לעצמן מקום מרכזי ומכובד ביותר. הדבר מגיע לכותרות ומגוון מתכונים למאפים משולבים בדבש מופצים בכל במה.

חנוכה – חג החנוכה מתקרב וריח הסופגניות כבר עולה באפינו. אמנם מדובר על טיגון, אבל בכל זאת נגדיר את הסופגניות ואת כל הדונאטס למיניהן תחת הקטגוריה של אפייה. שפע של מתכונים ושיטות שונות להתפחת הסופגניות מופצים ויש לנו את היכולת ואת הכלים להוציא תחת ידינו מאפה מקצועי ואוורירי.

עוגות פסחיות – אביב מגיע פסח בא, ואתו גם הצורך לאפות מאפים ללא קמח חיטה. כאן מדובר על אתגר משמעותי יותר. אבל בעזרת הכלים המתקדמים וחומרי הגלם הקיימים אפשר לאפות עוגות פסחיות נהדרות. מדובר על קמח תפוחי אדמה או קמח מצה אשר ניתן לאפות בעזרתם עוגות נהדרות לכבוד חג הפסח.

חג השבועות – חג השבועות מגיע וטעמן של עוגות הגבינה המשובחות מציף אותנו. כל כך הרבה מתכונים וסוגים שונים של עוגות גבינה קיימים כיום. ניתן לשלב שוקולד, קוקוס, בצקים ושמנות לרוב. התוצאות מגוונות והעוגות הללו בהחלט פותחות את התיאבון!

ללמוד להכין את המאפה המתאים לכל חג

לקראת כל חג אנחנו רוצים לאפות ולהוציא תחת ידינו מאפה מושקע ומקצועי. יש מי שיש לו את החוש והוא מסוגל לקחת מתכונים ולהצליח ליישם אותם בהצלחה. אחרים צריכים לקחת קורס מקצועי אצל מכללת השף תל אביב על מנת לרכוש את היכולות הללו. אבל כולם יכולים להשיג את המטרה ולהצליח לאפות את המאפים החגיגיים והמאפיינים את החגים – במטבח הביתי בכלים בסיסיים.

 

כתיבת תגובה