תכנון אירוע לגיוס תרומות

תכנון אירוע לגיוס תרומות: איך עושים את זה נכון?

מעוניינים לגייס תרומות לעמותה, ארגון או פרויקט מסוים? זה לא דבר של מה בכך. צריך לדעת כיצד לעשות את זה. במאמר זה נלמד איך עושים את זה נכון.

איך מגייסים תרומות באופן המיטבי?

על מנת לערוך אירוע לצורך גיוס תרומות לעמותה, ארגון או פרויקט, עלינו לחשוב על כמה וכמה דברים. לפני שנציג משתנים שונים שיכולים להשפיע על תהליך העבודה שלנו, חשוב להדגיש כאן נקודה משמעותית והיא, יש מקרים בהם גיוס התרומות ייעשה באופן חד פעמי ויש מקרים שהוא יעשה על בסיס קבוע, או מדי שנה בתאריך ספציפי. מן הסתם קיים הבדל בין שלושת המקרים הנ"ל.

גיוס תרומות נובע מסיבות שונות. אנחנו יכולים לפנות להליך זה, אם יש צורך לגייס תרומות לקיום העמותה או הארגון, אנחנו יכולים לפנות לגיוס תרומות על מנת להתחיל בפרויקט חדש או בשביל לרכוש מוצרים ומתקנים חדשים וכן אנחנו יכולים לפנות להליך של גיוס תרומות, על מנת שהגוף אותו אנחנו מייצגים יוכל לספק שירותים רחבים על בסיס קבוע.

כיצד נעשה זאת בצורה נכונה?

דבר ראשון, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, מי קהל היעד שלנו, למי אנחנו מתכוונים לפנות, מי אנחנו חושבים שיכול לעזור לנו. יש מקרים בהם אנחנו נגלה שקהל היעד שלנו הם אזרחים מהשורה ויש מקרים בהם אנחנו נגלה שקהל היעד שלנו, הם בעלי הון ופילנתרופים שונים.

דבר שני, אנחנו צריכים ליצור קשר בין האירוע שאנחנו מתכננים לעמותה. בין אם זה בזווית האומנותית, בזווית המקצועית או בכל בזווית אחרת אפשרית. כך התורמים ידעו לקשר בין התרומה לבין המטרה. כמו כן, אנחנו צריכים לשווק נכון את האירוע, לשווק נכון את התרומה. כך יותר ויותר אנשים ירצו להירתם ולעזור לנו.

יתרה מזאת, אם אנחנו יכולים אז עלינו להביא דמויות מפורסמות לאירוע, כך שהם גם יקדמו אותו וגם ימשכו אנשים לתרום. אם לא די בכך, אנחנו צריכים לדעת כיצד לקדם את העניין מעבר לאירוע, שתהיה לו המשכיות, כך נשיג אפקט אופטימאלי.

כתיבת תגובה