בשנים האחרונות אנחנו שומעים שוב ושוב על כל הנושא של הפרדה בין גברים לנשים, בין בנים לבנות, בין אם זה במוסדות ציבור, מוסדות חינוך, מוסדות תרבות ובכלל בלא מעט מקומות במרחב הציבורי. 

יש על כך ביקורת רבה ובצדק במקרים רבים, אך יש מקרים מסוימים, אישיים, בהם ההפרדה דווקא נתפסת כדבר נכון, הגיוני וסביר. למשל, כאשר רוצים לארגן ימי הולדת. לא מעט הורים לילדות, מעדיפים לפעמים לארגן אך ורק ימי הולדת לבנות מבלי להזמין בנים לאירוע. אפילו אם מדובר בילדים קטנים, לא בנערים ונערות שיש חשש מצידם שיקרה ביניהם משהו בצד הרומנטי. ההפרדה נובעת מסיבות אחרות לגמרי. 

לפני שאנחנו נסביר מדוע ההפרדה הזאת הגיונית וסבירה, צריך לומר, שזה לא אומר שאי אפשר לעשות גם אירוע משותף, וזה בטח לא אומר שיש משהו רע בשיתוף פעולה בין בנות לבנים, בסך הכל מדובר בילדים וילדות קטנים ואך טבעי שהם ייהנו ביחד. אך במצבים מסוימים, ייתכן שיהיה הרבה יותר נוח לארגן יום הולדת בנפרד. 

מתי זה יהיה נכון לעשות את זה

ראשית, אם רוצים לארגן הפעלות שמתאימות ספציפית לילדות. אז מן הסתם, הבנים לא ממש ירגישו קשורים לעניין והם עלולים אפילו להפריע. לכן, ישתלם לארגן יום הולדת בנפרד. כך הילדות יוכלו ליהנות עם הפעלות שמתאימות להן. 

שנית, אם רוצים, למשל, לארגן יום הולדת כולל מסיבת פ'יגמות, אז מן הסתם, ההורים יעדיפו שלא יהיה מצב שבנים יישנו ביחד עם בנות, למרות שבגיל הזה סביר להניח שלא יקרה שום דבר ביניהם, עדיין, יותר בטוח ונוח לייצר הפרדה. 

שלישית, אין מה לעשות ילדים בנים לפעמים נוהגים בצורה יותר כוחנית, אז אם רוצים אירוע שקט, אולי זה הפתרון.

כתיבת תגובה