כשנער הופך באופן רשמי מילד לבוגר, הוא למעשה הופך להיות גם נער בוגר גם מבחינת היהדות – כיוון שגיל 13 הוא גיל המצוות המכשיר את הילד לקיים את כל המצוות בתורה, ממש כפי שמצופה מאדם בוגר שגילו הוא כפול משלו. כדי לציין את המאורע החשוב והמיוחד הזה הנער הבוגר מקבל את הזכות לעלות לתורה בבית הכנסת, וכך לקרוא לאוזני כולם חלק מסוים בהפטרה שנקראת בפרשת השבוע לצידו של החזן.

> גלו מה מציעים לכם באתר של אורון תיירות לכבוד חגיגות שבת חתן

לרוב נהוג לייחס את מנהג שבת חתן לנערים שחוגגים בר מצווה וגיל מצוות, אך למעשה מדובר על מנהג שנעשה גם לאחר חתונה של זוג שהתחתן לאחרונה. כדי ללמוד מעט יותר על המנהג ולהבין למה שבת חתן זה לא רק בבר מצווה, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שצריך לדעת.

מה המשמעות בחגיגת שבת חתן?

שבת חתן נועדה לייחד את המאורע המרגש שהגבר חוגג, אם מדובר על נער שהגיע לגיל המצוות או בחור שנישא לאחרונה לבחירת ליבו. כיוון שהשבת הוא יום קדוש ומיוחד מבחינת המסורת היהודית, אין יום גדול יותר לחגוג בו את המאורעות המרגשים הללו של בר מצווה וחתונה. 

שבת חתן לאחר החתונה – מה נהוג לעשות?

במקרה של שבת חתן לבר מצווה הנער עולה לתורה ומתקבל במטר של סוכריות וקריאות עידוד, ולעיתים לאחר מכן נהוג לערוך ארוחה קטנה יחד עם המשתתפים בתפילה ובני המשפחה. לעומת זאת, שבת חתן חתונה היא חגיגה גדולה הרבה יותר, כיוון שאת המאורע המרגש והקדוש חוגגים שתי המשפחות – של החתן שעולה לתורה ושל הכלה שנישאה לו.

לכן בשבת חתן כזו נהוג לערוך ארוחה גדולה וחגיגית ביום שבת לאחר העלייה לתורה, כאשר כל המשפחה המורחבת וגם חברים מצטרפים לארוחה.

 

כתיבת תגובה