הקיץ הגיע ואיתו …עונת התיירות בקפריסין 

פאפוס היא עיירה בקפריסין והיא בירת מחוז פאפוס. היא ידועה בחופיה ובאתריה העתיקים, כולל נאה פאפוס, שהייתה עיר משמעותית בתקופת העת העתיקה. , והסנוטים של פמוקובה. פאפוס ממוקמת בדרום מערב קפריסין, בין לימסול לקירניה. יש לה נמל ימי והאקלים שלו מסווג כים תיכוני חם בקיץ, כמעט זהה לאתונה. הטמפרטורה הממוצעת ביולי היא 28 מעלות צלזיוס (82 מעלות פרנהייט). חיים כ-31,000 איש בפאפוס. 

פאפוס היא העיר השנייה בגודלה בקפריסין ובירת מחוז צפון ניקוסיה, שהוא גם המחוז הגדול ביותר בקפריסין. הוא ידוע בחופים ובאתרי הנופש שלו. העיר הייתה מיושבת לפחות מהתקופות הניאוליתית כאשר היא הייתה מיושבת על ידי אנשים מאקאמאס, שבנו מקלט ליד החוף הדרומי של מפרץ פאפוס.

טיולים בפאפוס מומלצים מאוד מכמה סיבות פאפוס היא מקום יפהפה עם היסטוריה עשירה. זהו יעד תיירותי פופולרי והיא בירת קפריסין מאז ימי קדם. הוא מתגאה בכמה מהחופים המדהימים ביותר בים התיכון והוא גם ביתם של מספר מונומנטים עתיקים, כולל הפארק הארכיאולוגי של פאפוס, שבו נמצא אחד מהאתרים הנאוליתיים הגדולים באירופה. השם פאפוס מגיע מהמילה היוונית העתיקה 'פאפוס' שפירושה 'משהו עגול'. מאמינים כי שם זה ניתן לעיר בגלל מתחם קדוש, שנוצר סביב מקדש המוקדש לאפרודיטה. הפארק הארכיאולוגי של פאפוס הוא גם ביתם של מקדש רומי עתיק ו- התיאטרון הרומי.

אז לאן מטיילים בפאפוס ?

-Nea Paphos המראה הידוע ביותר של העיר הוא Nea Paphos, אתר עתיק עם שרידים מתקופת הברונזה.

בפאפוס ניתן גם לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של פאפוס ובמוזיאון קפריסין.

המוזיאון הארכיאולוגי של פאפוס ממוקם באתר של עיר עתיקה שראשיתה בשנים 330-350 לספירה. מוצגים בו חפצי אמנות מתקופה זו, כולל צנצנות חרס, פסלונים, תכשיטים ואמפורות. הוא מכיל גם מספר מבנים משוחזרים מתקופה זו וכן כמה ציורים המתארים את חיי היומיום בימי קדם.

אטרקציות נוספות שכדאי לבקר בהן, הן:

כתיבת תגובה