בר מצווה הוא טקס יהודי החוגג את התבגרותו של ילד יהודי. הוא מתקיים בדרך כלל ביום ה-13 של חודש תשרי, שחל בספטמבר או אוקטובר. אירוע בר המצווה יכול להיות חוויה מאוד רגשית ורוחנית לכל מי שמגיע אליו. המשתתפים נוהגים לשאת נאומים ולהרים כוסית במהלך האירוע. מקובל גם שאנשים נותנים מתנות לנער בר המצווה, במיוחד אם הגיע ליום הולדתו ה-13 אך טרם ליום הולדתו ה-14.

מחפשים מקום לבר מצווה? בואו לחגוג ב- Forever אירועים >>>

איך תרצו לקיים את האירוע?

בר המצווה הוא טקס התבגרות יהודי לנערים בני 13. הוא מתקיים בדרך כלל בשבת, ראשון או שני שלאחר יום הולדתו השלושה עשר של הילד. האירוע נחגג באופן מסורתי בבית משפחתו של הילד, עם אורחים נוכחים. ניתן לקיים אותו גם בבית כנסת או במקום אחר בעל חשיבות למשפחה ו/או לילד.

בר המצווה מסמנת את המעבר של ילד לבגרות כאשר הוא נוטל על עצמו אחריות וזכויות דתיות מסוימות כגון קריאה בתורה בעצמו ולשמש כאדם בוגר בקהילתו. מסורת בר המצווה היא בת מאות שנים. זהו טקס שמציין את המעבר מילדות לבגרות, והוא חוגג את סיום החינוך הדתי.

כל אחד חוגג בדרך שלו

חגיגת בר המצווה כוללת בדרך כלל מסיבה עם בני משפחה וחברים, או רק בני משפחה אם אין הרבה חברים בקרבת מקום. את המסיבה אפשר לערוך במסעדה או בבית. הנוכחים מרבים לתת מתנות לנער בר המצווה, כמו כסף לשימוש עתידי, ספרים או מתנות אחרות המעידות על הערכה לידע והצמיחה שלו, או סתם את זמנם שבילו איתו לאורך השנים. זה הזמן שלכם לחשוב היטב על אופן תכנון האירוע. אנו בטוחים שזה משהו שיוכל להפוך אותו להרבה יותר מוצלח אם רק תשקיעו בדרך שבה תתכננו אותו.

 

כתיבת תגובה