פוליש קריסטל לרצפה הוא דרך להברקת רצפות אבן בכדי שייראו נוצצות ובעלת אפקט מראה מושלם, וכיום הוא אחד משיטות הפוליש הפופולריות ביותר בארץ.

מאחר שמשטחי אבן נוטים להישחק, להתלכלך ולאבד את הברק שלהם, מומחים רבים חקרו במשך השנים ובדקו מספר שיטות לשחזור משטחי אבן מלוטשת. שיטות אלה כללו אבקות, כימיקלים, רפידות יהלומים ויהלומי שרף כבול, בנוסף נוסו סוגים שונים של ציוד וטכניקה. הכל במטרה למצוא את הדרך היעילה והחסכונית ביותר שבאמצעותה ניתן להפיק ברק גבוה במיוחד בשיטה נגישה שמחירה ראלי.

פוליש קריסטל לרצפה הוא שיטה ליצירת הברקה של משטחי רצפות מבוססי סידן, כמו שיש, אבן גיר, טרוורטין ואחרים. השימוש בפוליש הקריסטל נעשה מאז 1960 על ידי אנשי מקצוע המומחים בטיפול ברצפות אבן. תהליך פוליש קריסטל לרצפה כולל מכשור מקצועי ייעודי מיוחד לפוליש לרצפה, שבו נעשה שימוש בכרית צמר פלדה ובחומצה מיוחדת שמתאימה לרצפות. השימוש הנכון של אלו יחד במסגרת פוליש קריסטל לרצפה מייצר רצפות אבן מבהיקות ומבריקות כמראות. המרכיבים הנפוצים ביותר של כימיקלים שבהם נעשה שימוש בפוליש קריסטל לרצפה הם חומצה, מגנזיום מיוחד ומים, שחברות מקצועיות שמבצעות פוליש קריסטל מכירות ויודעות את אופן השימוש הנכון בהם.

איך מבוצע פוליש קריסטל לרצפה?

במהלך פוליש קריסטל לרצפה מבוצע קודם כל ניקיון יסודי למשטח הרצפה המיועד. הפעולה כוללת ניקוי פוגות של של משטח אריחי הרצפה. לאחר מכן יוחדר חומר קריסטלי אל תוך החריצים של הריצוף, ואז יבוצע ריסוס של נוזל מיוחד על כל רצפת השיש או האבן. בשלב הבא של הפוליש תבוצע הברשת המשטח בעזרת מכונת פוליש מתקדמת המותאמת לסוג זה של פוליש ושעבדת עם צמר פלדה. צמר הפלדה יפיק חום באמצעות שחיקה ותהליך זה מעורר תגובה כימית עם השיש, אלו ייצרו תרכובת חדשה על פני השטח של האבן ויביאו לחידושה ולהברקתה.cleaning-268126__3401

למה אסור להניח לכל אחד לבצע את הטיפול ברצפות שלכם?

לא תמיד לקוחות יודעים בכלל איזה סוג של משטח רצפה יש להם. הם רק רוצים שיחזור לימיו הזוהרים יותר ולעיתים עלולים לבחור בחברת ניקוי זולה או חובבנית לביצוע פוליש קריסטל לרצפה. אבל תהליך זה מחייב זיהוי מדויק של סוג הרצפה, שרק מומחים יודעים לבצע.

פוליש קריסטל לרצפה יכול להגיב טוב רק למשטחי אבן מבוססי סידן, כגון שיש ואבן גיר. למרות שהתהליך יכול לעבוד גם על אבנים שאינם מבוססי סידן, כגון גרניט, התגובות במקרה זה שונות לחלוטין ולא רצויה. במקרה כזה התגובה הכימית עלולה להשאיר סימני חריטה על משטח האבן. וזאת בדיוק הסיבה לכך שהתהליך חייב להתבצע על ידי מפעיל מיומן המכיר היטב את הטכניקות של תהליך זה. מקומות רבים בארץ, כולל אולמות אירועים בירושלים כבר עשו פוליש לרצפה שלהם, מה אתכם?

 

כתיבת תגובה