גילוי נזילות בצנרת תת קרקעית: כל מה שצריך לדעת כדי לא להחמיץ את הבעיה

האם אי פעם חשבתם כמה חשוב לגלות נזילות בצנרת תת קרקעית לפני שהן הופכות לבעיית השכנים שלכם? כן, זו לא סתם שאלה פילוסופית – מדובר על למעשה באחת הבעיות הנפוצות והיקרות ביותר שעלולות להטריד כל בעל נכס. כשמדובר בצנרת, עמותות שוכחות לתחזק, וחייבים להיות חכמים ולא לקחת סיכונים. במאמר הזה נצלול לעולם גילוי הנזילות בפלאי צנרת התת קרקעית.   מה זה אומר בכלל, גילוי נזילות? ובכן, מדובר ברחוב רחב בו מתבצע חיפוש אחר “הדברים שלא אמורים לקרות”. מציאת נזילה יכולה למנוע נזק שצובר הוצאות כבדות ויכול להביא לתוצאות הרות אסון.    >> למידע נוסף היכנסו לאתר של חברת Infratest – אינפראטסט  

איך עושים את זה? יש לנו מספר דרכים.

  – שימוש במצלמות תרמיות: מצלמות אלו מספקות תצוגת חום של האזור ויכולות לזהות חום מיותר הנובע ממים שדלפו.    – אקוסטיקה: מכשירים למידה צליליים שמתפעלים על ידי זיהוי רעשים של מים זורמים על מנת לאתר את מקור הבעיה.   – חיישנים אלקטרוניים: אלה חיישנים שמזהים שינויים בלחץ המים, היכולים להעיד על נקודות דליפה פוטנציאליות.   במשך השנים חלו שינויים רבים בתחום גילוי הנזילות, כאשר כל טכנולוגיה מביאה איתה יתרונות שונים.   

הנזקים האפשריים 

  אם לא תישום פתרון מבעוד מועד, אתם עלולים להיתקל במגוון בעיות שיכולות להעיב על פיתוח הנכס שלכם, ואפילו להיחשף לתביעה משפטית על נזקים לשכנים:   – נזקים לא רצויים למבנה: רטיבות שגורמת לפגיעה באיכות המבנה.    – בעיות בריאותיות: התפתחות פטרת ועובש שמסכנות את בריאות הדיירים.   – עלויות תיקון גבוהות: המון כסף שיצא מהכיס שלכם ללא סיבה ממשית.  

מה לעשות כאשר מוצאים נזילה?

 
  1. לעצור את המים מיד! אם אפשר.
  2. להתקשר לאנשי מקצוע מיידית.
  3. תעדו את הנזק לצורך תהליך התביעה.
  4. לא להזניח את הבעיה!
 

שאלות נפוצות על גילוי נזילות בצנרת תת קרקעית:

  – מה הן הסיבות הנפוצות לנזילה?   נזילות יכולות להיגרם מחומרים מתכלים, חום וכפור המפגעים בצנרת, או אפילו ממקורות חיצוניים כמו כוחות מחוץ לבניין.   – איך ניתן לדעת אם יש נזילה?   חיפוש אחר סימני רטיבות, ריח לא נעים, עלייה בחשבון המים או שימוש במכשירים מקצועיים – כל אלה יכולים לעזור.   – איך לבצע תחזוקה לצנרת?   חשוב לבדוק ולעדכן את מצב הצנרת באופן תקופתי, ולבצע ניקוי במידת הצורך.   – האם נזילות תמיד ניתן לראות בעין?   לא תמיד! יש מקרים רבים שבהם רטיבות נמצאת מתחת לפני השטח.   – כמה זמן לוקח לחברה מקצועית למצוא את הנזילה?   תלוי בסוג הבעיה, אך לרוב זה יכול לקחת מספר שעות בודדות.   – מה לעשות אם הנזילה מחמירה?   חייגו למומחה! אל תהססו להפסיק את המים.   – האם האחזקה שווה את ההשקעה בפיתוח?   חד משמעית! בריאות הבית צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות.   – האם יש צורך ליצור קשר עם חברת ביטוח במקרה של נזילה?   בהחלט! כדאי לדווח על נזילות ע"י אנשי מקצוע.   – מה לעשות במקרה של נזילה ביסודות הבניין?   פנו למומחי דו"ח הנדסה כדי למנוע נזקים נוספים.   – האם יש פתרונות טכנולוגיים בעתיד?   כן! טכנולוגיות מתקדמות נמצאות בפיתוח ממשיכים להשתדרג בשוק.   להיות מודע לנזילות בצנרת תת קרקעית זה לא רק רעיון טוב – זה הכרחי. התחייבו לתחזוקה שוטפת, קחו את כל ההיערכות הצפויה, וכך תוכלו לשמור על הבניין שלכם יבש.    >> לפרטים על איתור נזילות מים באמצעות גז עם חברת Infratest לחצו על הלינק!

כתיבת תגובה