בגיל 13, מתחייב כל אדם שהוא יהודי במצוות. המצווה הראשונה שהוא מחויב בה, היא הנחת תפילין ולכן, האב בדרך כלל, הוא זה שרוכש תפילין לבר מצווה. כשבן עולה לתורה עם תפילין מהודרות, משפחתו תהיה גאה בו וההתרגשות תהיה גדולה. כולם שמחים ומתרגשים לקראת כל ההכנות שקרבות. זהו אחד מהאירועים שייחרטו בזיכרונכם ובזיכרון הבן שכבר הפך להיות לבחור אחראי למעשיו בכל דבר ועניין. הסט, יכלול ערכה אישית שכוללת את התפילין שיהיו מיוצרים מעור בהמה ורצוי כי העור יהיה עשוי מבהמה גסה. ניתן להוסיף לערכת התפילין כיפה חגיגית ומהודרת וטלית. התפילין, משתנים על פי האיכות של העור והבתים של התפילין, חייבים להיות בחתיכה אחת, כך שהתפילין תהיינה כשרות על פי ההלכה.

 

הנחת תפילין ראשונה עם תפילין כשרות ומהודרות

 

אף הורה אינו חוסך ברכישת תפילין לבר מצווה. זו הסיבה שיש לבחור נכון ובמחיר סביר, גם עבור תפילין שתהיינה מהודרת ותכבדנה את המעמד המיוחד הזה. תוכלו להפוך את התפילין עבור חתן בר המצווה שיהיו תואמים לטלית עם רקמה על הנרתיק והבד שעוטף את ערכת התפילין. ניתן לראות ככי ישנו הבדל משמעותי בין רכישת תפילין לבין רכישת כל מוצר אחר. חבל כי תרכשו תפילין שתהיינה כשרות, כך שההוצאה שלכם והמעמד של הבר מצווה לא ירדו לטמיון בגלל בחירה לא נכונה של תפילין שלא תהיינה כשרות על פי ההלכה. . יש להקפיד, כי גם הרצועות של התפילין תהיינה מיוצרות מעור אמיתי. ניתן לבחור גם נרתיק, העשוי מקטיפה וניילון מיוד בכדי לעטוף את הערכה של תפילין, סדור וטלית.

 

כתיבת תפילין איכותיות לבר המצווה ע"י סופר סת"ם

 

יש לדעת, כי תפילין לבר מצווה, כוללים חלקים עיקריים כגון: רצועות תפילין, בתי תפילין ופרשיות תפילין. גם הקלף של התפילין חייב להיות משובח חשוב לבדוק, כי התפילין עברו בדיקה והגהה ויש עליהן חותמת כשרות שאותה קיבלו לאחר הבדיקות החשובות הללו. מומלץ לוודא, כי במקום שבו תרכשו את התפילין, עובדים אנשים בעלי ידע וניסיון רב בתחום ולכן הם מכירים את החשיבות הרבה של נושא הכשרות עד לפרטים הקטנים ביותר.

כתיבת תגובה