מאיפה בא השוקולד ואיפה הוא גדל? מה זה עץ קקאו ואיך מוציאים ממנו שוקולד? למה חשובה הטמפרטורה כשעושים שוקולד ומה ההבדל בין זה לבין טמפרור? את כל המונחים האלה אולי אתם יודעים כמבוגרים אבל הילדים לא מכירים והם סקרניים מאוד כמו כן, אין כמו ילדים ללמוד יכולות חדשו ויצירתיות שמעניקות להם לא רק הנאה תוך כדי עשייה אלא פותחות להם פתח חדש לתחביבים נוספים. ילדים אוהבים שוקולד ואנחנו לוקחים את זה צעד נוסף קדימה ולומדים יחד בסדנה את מה שנחוץ לדעת כדי ליצור טבלאות שוקולד, כדורי שוקולד ופרלינים שונים בטעמים שילדים אוהבים.

יצירה ומקוריות

סדנת שוקולד היא הרבה יותר מדרך להעביר את הזמן סתם ככה עם בייביסיטר. סדנת שוקולד לילדים היא הזדמנות ללמד אותם גם על מדע כמו כימיה ופיזיקה אבל גם להניח ליצירתיות שלם לבוא לידי ביטוי בסדנאות מושקעות במיוחד. סדנה שכזאת מזמנת לילדים תא השעות שבהן הוא יכול לעבוד עם הידיים ולהשתמש עם כל החושים ביצירה מוצרים שהוא יכול אחר כך להעניק במתנה או לאכול אותם. בזמן הסדנה הילדים לומדים לעבוד עם כלים מיוחדים, עם חימום והתכה, עם יציקה בתבניות ומתן צורה, עם לישה ועם מריחה ועם הנחת סוכריות והכנסת טעמים, עם תמציות טעם וחומרים שונים, עם סוכר וקקאו ועוד חומרים שהם רק שמעו עליהם. הם יוצרים את השוקולד שהם אוהבים בעצמם. בסוף, הם יוצרים גם אריזות לשוקולד שלהם לפי טעמם ומקשטים אותן כפי רצונם, וחוזרים הביתה עם אריזות שוקולד משלהם.

סדנת שוקולד לילדים

סדנאות שוקולד לכל ימות השנה

אפשר ליצור שוקולד בכל ימות השנה, וכאשר מצמידים אותן לאירועים כמו ימי הולדת או חגים מסוימים אפשר להוסיף גם מוטיבים מהחגים. הסדנאות של שוקולד של קוביות יכולות להיות בבתים או בסטודיו, להיות עם מגורים אחרים או ילדים מהכיתה או מהחבר'ה או מהתנועה או כל מי שחשבתם עליו. ילדים אוהבים ליצור עם חברים אחרים והשמחה גדולה כאשר הם מתעסקים בשוקולד ונמרחים בו בעצמם. בסדנה כולם יחד עוסקים בחדוות היצירה מבלי שיגידו להם לא להתלכלך. שוקולד, על הטעמים והניחוחות שלו, הוא חומר גלם שאפשר לעשות אתו כל כך הרבה והילדים ילמדו בדיוק את זה. מי יודע, אולי אחד מהם יתלהב כל ככך שיעבור סדנה ועוד סדנה עד שיהיה שוקולטייר. כל האחרים פשוט יכולים לרכוש להם תחביב נהדר נוסף שגם עוזר להם לבטא את עצמם.

כתיבת תגובה