אם אתם רוצים לאתגר חבר או בן משפחה, לתכנן אירוע שבו חידות קשות, או אפילו סתם לשבור את הקרח במפגשים חברתיים – תוכלו לאתגר את האנשים שאיתכם באמצעות חידות קשות, שאותם אנשיםש אתם חדים להם את החידה, לא יבינו מה נפל עליהם!

חידות קשות מאתגרות את המוח, מפעילות את שרירי המוח, מסקרנות,  ולעיתים אף מצחיקות. אבל אילו חידות נחשבות קשות במיוחד אותן תוכלו לחוד ברגעים שונים? הכנו לכם כמה חידות שיתסכלו אתכם, אבל בקטע טוב!

חידה מספר 1 : מהו בעל החיים הקטלני ביותר  לבני אדם?  האם זה יתוש? דוב? אריה? נחש קוברה? עקרב? או כריש?

פתרון: מסתבר שיתוש הוא החיה הכי קטלנית לבני אדם, וזאת משום שעד כה 3 מיליון בני אדם נהרגו מעקיצות יתוש שהדביקו את אותם אנשים במחלות קטלניות כגון: מלריה, קדחת צהובה, קדחת הנילוס, דלקת מוח יפנית ועוד.

חידה מספר 2 :  אחד השירים הידועים בשפה העברית הוא השיר "חורשת האיקליפטוס" שכתבה נעמי שמר. אחת השורות בשיר היא: "חורשת האיקליפטוס, הגשר הסירה וריח המלוח על המים" ? – האם יש טעות בשורה זו בשיר ?

פתרון: כאשר שומעים לראשונה את השיר מבינים כי למים יש ריח מלוח, אך משהו אינו הגיוני כי מדובר על מי הירדן בהם המים מתוקים. בחקירת השיר מסתבר כי ה'מלוח' הוא שם של צמח, ואין טעות בשיר. הבוטנאים לעומת זאת טענו כי לא מדובר בצמח שנקרא 'מלוח' אלא בקנה סוף שמפיץ את הריח, אך שמר לא ויתרה, והסבירה כי מלוח הוא אכן צמח, שכאשר הוא נוגע במים הוא מפיק ריח ייחודי, ולכן כתבה 'ריח המלוח על המים'. לבוטנאים שלום.

חידה מספר 3 : חידה זאת מספרת כי ביום הראשון ללימודים נרצח המורה לגיאוגרפיה. המשטרה הגיעה למקום וחקרה וגילתה כי ישנם 4 חשודים ברצח ביניהם: הגנן, המורה למתמטיקה, המורה לספורט ומנהלת בית הספר. לכל אחד מהחשודים היה אליבי: הגנן טען כי הוא היה עסוק בגיזום השיחים, המורה למתמטיקה סיפרה כי השגיחה על התלמידים בעת מבחן, המורה לספורט סיפר כי הוא שיחק כדורגל, והמנהלת טענה כי הייתה במשרדה. לבסוף הכריזה המשטרה כי היא גילתה את זהותו של הרוצח והוא המורה למתמטיקה. אבל כיצד הבינה זאת המשטרה?

פתרון: ביום הראשון ללימודים לא מתקיימים מבחנים!

אהבתם? זה הזמן לחוד חידות לחברים, למשפחה ולכל מי שרק רוצה!

כתיבת תגובה