לא מעט מערכונים, מאמרים, כתבות בתקשורת או תוכניות טלוויזיה כבר נעשו על אירועי בת מצווה בעת הזאת. אם פעם היה מדובר באירוע קטן, צנוע, עם משפחה וחברות, היום מדובר בהפקה של ממש. ההורים עושים הפקה גדולה לילדה שלהם, גם בגלל שהיא רוצה את זה וגם בשביל להרשים את הסביבה. בכל זאת מדובר בחגיגה של פעם בחיים.

אחד הדברים הנלווים לאירועי בת מצווה בשנים האחרונה, זה צילום בוק בת מצווה. מדובר על צילומים שנערכים עם צלמת מקצועית שמצלמת את הילדה, כשהיא לובשת קולקציות בגדים שונות. הצילומים נערכים במקומות שונים ואהובים על הילדה, בין אם בחדר שלה, בבית הספר, בקניון ובמקומות אחרים שהיא אוהבת. בנוסף, חלק מהצילומים נערכים בסטודיו של הצלמת עצמה.

לפני שנכנסים לעניין, חשוב לדעת כמה דברים על צילום בוק בת מצווה, דברים שיכולים לעזור לנו בהמשך הדרך.

תחילה, אם רוצים לצלם בוק לבת מצווה מוטב לפנות לצלמת, שכן ייתכן מאוד שיהיה לילדה הרבה יותר קל לבצע את הצילומים אצלה, יכול להיות שהילדה תרגיש הרבה יותר נוח עם האינטימיות של הצלמת מאשר של צלם גבר. סביר להניח שגם ההורים ירגישו יותר שלמים עם זה.

חשוב לזכור עוד, שהצילומים נערכים בזמן קצר יחסית בלוקיישנים שונים, זה מהותי מאחר ואם הצילומים נערכים במשך זמן קצר, אז מוטב לבחור לוקיישנים קרובים, ולא יותר מדי מהם.

עוד נקודה שחשוב לבחון היא, מה בדיוק המטרה של הבוק. האם המטרה היא לספק לילדה בוק תמונות ייחודי ומרשים שישמש אותה בעתיד לצרכים אחרים, או שמא, מטרת הבוק הוא לתעד את הילדה בשביל ההורים, הסבים והסבתות, שתישאר להם מזכרת לימים, מגיל הבת מצווה.

לפני סיום חשוב לציין, מוטב לברר עם הילדה כיצד בדיוק היא רוצה לעשות את הצילומים ומתי, האם היא בכלל מעוניינת בכך כמובן, ומצד שני, צריך לקבוע גבולות גזרה, עד כמה אתם מוכנים להשקיע בבוק מבחינה כלכלית, על מנת שהעבודה על הצילומים לא תהיה יקרה מדי עבורכם.

 

כתיבת תגובה