שלושה דברים שכדאי לדעת לפני שמזמינים בר קפה לאירועים

 פולי קפה איכותיים

1.אספרסו בר לאירועים, הוא למעשה בר משקאות חמים המתבסס על פולי הקפה. ישנם שני סוגים נפוצים ומוכרים, הסוג האיכותי יותר נקרא ערביקה והשני רובוסטה, שניהם הם זנים של צמח הקפה, האחד נחשב איכותי יותר כך גם מחירו והשני משמש בעיקר להעשרת התערובת ולהוספת נפח.

 

צבעם המקורי של פולי הקפה בטבע הוא ירוק וצורתם קמורה עגולה, לאחר קלייתם צבעם הופך חום כהה. תהליך הקלייה היא אומנות בפני עצמה ובתי קליית קפה מתמחים בענף זה.

 

לכן בבואכם להזמין בר קפה לאירועים חשוב לשאול איזה תערובת קפה הספק מביא. הקפה הוא טוב ביחס לרמת הטיב של הפולים שממנו הוכן. לקריאה נוספת

 קפוצינו להמונים

 

2.בהכנת הקפוצ'ינו (בארץ מכנים אותו גם הפוך) אותו משקה איטלקי אשר כבש את העולם, יש חשיבות מיוחדת לחלב המוקצף. הקפוצ'ינו, מורכב ממנת אספרסו, שליש כוס חלב חם ושני סנטימטר של חלב מוקצף. חלב מוקצף איכותי יעשה מחלב מועשר אשר לאחר חימום באמצעות סילון אדים יתן את המרקם הרצוי. כדי ליצור חלב מוקצף טוב לא מומלץ להשתמש בחלב רגיל אלא בקפה מועשר המיועד לקפה(לחברת תנובה יש מותג הנקרא לב מיוחד לקפה אשר צבע עטיפתו בז')

 

ישנה חשיבות רבה גם למכונה עצמה ולאופן תחזוקתה ותפעולה. מכונה עם מקציף לא איכותי תייצר חלב מוקצף עם בועות עם מרקם מחוספס. המרקם שאותו אנו מחפשים הוא חלק סמיך וקטיפתי, כדי להגיע אליו יש להרתיח את החלב ב75 מעלות (לא יותר אחרת החלב נשרף)

ליד הקפה

קפה ומאפה הוא שילוב מאכל ומזון מושלם המתיקות של הבצק והפריכות של הבצק יחד עם המרירות והסמיכות של הקפה מביא עם כל ביס עושר של טעמים  , זה יכול להיות קראוסון טרי ומושלם , עוגיות פריכות וטעימות או עוגה. ולפעמים הקפה הוא רק תירוץ.

  1. קרואסונים (מצרפתית סהר-ירח עקב צורתו) המאפה מבצק העלים והחמאה אשר חומו פריכתו ומתיקות משתלבים בצורה מושלמת עם הקפה בכל צורותיו. הקרואסונים המוכרים ביותר הם קראוסון החמאה, אשר מוגשו עם חמאה וריבה בצד. קראוסון במילוי שוקולד, קראוסון במילוי קרם שקדים וקינמון (המכונה דניש קינמון).

 

עוגות- קפה ועוגה הוא ביטוי שגור ונפוץ השילוב של המרירות של הקפה יחד עם המתיקות של העוגה יוצרת את השילוב הרווח אשר מאפיין הרבה מן שגרת התזונה של אנשים בחיי היום יום ובאירועים חגיגיים. עוגות מפורסמות שמצאו להם מקום של קבע בבתי הקפה, כחובה להגשה לצד קפה הם: הבראוניז- ריבועים אשר נחתכו מעוגות שוקולד נמוכה ומלאים באגוזים ופיצפוצי שוקלד. עוגה נוספת היא עוגת הגבינה פירורים תחתית מבצק פריך והמילוי על בסיס שמנת וגבינה עם פיצוי עליון של פירורים מוזהבים ופריכים. תענוג.

כתיבת תגובה