אחת התוכניות הפופולאריות ביותר בטלוויזיה בשנים האחרונות היא המירוץ למיליון שמשודרת בערוץ 2. התוכנית כוללות זוגות אשר מתחרים אחד בשני, כאשר במהלך העונה הם מקבלים משימות שונות אשר כל משימה נערכת במדינה אחרת ועליהם לבצע אותה בשביל לעבור אל המשימה הבאה, הזוג שמשלים את כל המשימות בהצלחה, זוכה בפרס בסוף השנה.

במהלך השנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות לא מעט חברות המפיקות ימי כיף וגיבוש לעובדים, אשר לקחו את הרעיון של התוכנית והפכו אותה לסוג של הפעלה. אומנם בהפעלה עצמה, העובדים לא נשלחים לחו"ל לבצע משימות, אך הם בהחלט זוכים לטעימה הן מהמשימות והן מחו"ל, במובן מסוים.

הדרך בה מוציאים את ההפעלה לפועל היא מאוד פשוטה, למשל, יוצרים מסלול של משימות שכל משימה קשורה כך או אחרת במקום מסוים בעולם. זה יכול לבוא לידי ביטוי על ידי שאלות מורכבות, אך בדרך כלל, סביר להניח שזה יבוא באמצעות משימות יותר מורכבות, לדוגמא, אם מדובר על משימה שקשורה לאיטליה, אז ייתכן ויבקשו להכין פסטה, ואם זו משימה שקשורה ליפן, אז ייתכן שידרשו ליצור אלמנט אומנותי יפאני וכן הלאה.

כאשר יוצרים הפעלה בסגנון המירוץ למיליון, צריך לקחת בחשבון כמה דברים, ראשית, לא כל העובדים מכירים את התוכנית ועל כן צריך להסביר להם במה מדובר, שנית, צריך לבנות מסלול הפעלות סביר והגיוני. כלומר, להכניס לתוכו מדינות והפעלות שקשורות אליהן שניתנות לביצוע. לא סביר יהיה לבקש להכין מאכלים שלוקח זמן רב עד שהם יהיו מוכנים ולא סביר לבקש מהעובדים לבצע פעילות גופנית שמעל ליכולתם.

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא כיצד מתכננים את המסלול ואת ההפעלות עצמן, צריך לעשות את ההפעלה במקום נוח, צריך לדעת כיצד לחלק את העובדים באופן כזה שכולם ייהנו מן ההפעלות ויוכלו להשתתף בהן ועוד.

לסיום, הפעלה כמו מירוץ למיליון יכולה להתאים לימי גיבוש לעובדים, בין היתר בגלל העובדה שמדובר בהפעלה שיש לבצע בזוגות או בקבוצות ולא לבד, ועל כן העובדים צריכים לעבוד ביחד ולשתף פעולה, דבר שיכול לעזור להם גם אחר כך, כשיחזרו לעבוד.

 

כתיבת תגובה