בכל הנוגע לתהליכי שיווק ופרסום עסקים, בעשורים האחרונים הפכו מועדוני צרכנות לחלק חשוב ביכולת לקבל שירות, הנחות ברכישות, הטבות וכמובן שירות ישיר וטוב יותר. אבל מהם מועדוני צרכנות? וכיצד אפשר ליהנות מהפריבילגיות של מועדונים כאלה? כל התשובות בהמשך.
לפני הכל – מהם מועדוני צרכנות?
מועדוני צרכנות הם מועדונים אשר מאגדים לקוחות המעוניינים לקבל הנחות, הטבות ושלל זכויות בהיותם צרכנים של עסקים חנויות רשתות ועוד. מועדוני הצרכנות מאפשרים ללקוחות להוות כח קנייה גדול שרבים מהעסקים והרשתות רוצים להיות חלק ממנו.
מועדוני צרכנות מתאגדים בדרך כלל כאשר לקבוצת הצרכנים ישנו מכנה משותף כמו למשל כרטיס אשראי דומה, חשבון בנק, מקום עבודה, סטטוס אישי (כמו גמלאים וכדומה) ועוד.
באמצעות מועדונים כאלה הצרכנים יכולים ליהנות מהטבות והנחות, תוך שהעסקים והחברות שהם חלק מהעסקים ששייכים למועדון הצרכנות, מקנים ללקוחות יותר הטבות והנחות על מנת לשמור את הלקוחות חוזרים ומרוצים.
שיווק באמצעות מועדוני צרכנות
חברות השייכות למועדוני צרכנות הן חברות אשר יכולות לבצע שיווק ישיר יותר אל הלקוחות שלהם, כאשר הן הופכות לחלק מהעסקים שמקנים הטבות והנחות ללקוחות.
כיום רבות החברות והעסקים אשר רוצים להיות חלק ממועדון הצרכנות וזאת כדי לאפשר יותר רכישות של חברי מועדון הצרכנות בבית העסק שלהם.
אז למי מתאים מועדון צרכנות?
מועדון צרכנות טוב לכל מי שרוצה ליהנות מהטבות, מתנות, הנחות, תנאים טובים יותר ברכישה, שירות אישי והודעות ומסרים על עסקאות משתלמות במיוחד שניתן לקבל במועדון הצרכנות.
מועדונים כאלה מאפשרים למחזיקי כרטיסי מועדון הצרכנות ליהנות מפריבילגיות בזמן הרכישה, תוך שהם נהנים מצ'ופרים ויחס מועדף בעת הרכישה או קבלת השירות.
כאמור, כיום מועדונים צרכנות מתפרסים על תחומים נרחבים החל מרשתות שיווק, עד לכרטיסי אשראי, או שייכות לסוג אוכלוסייה מסוים, כאשר באמצעות השיוך הזה יכולים יותר אנשים לבצע רכישות חסכוניות ומשתלמות ולקבל שירות טוב יותר בעת הרכישה או בעת קבלת השירות.