יותר ויותר אנשים מתחילים להיות מודעים לתזונה שלהם. כולם רוצים קוביות בבטן, כולן רוצות להיכנס לג'ינס מתקופת התיכון וכולם היו רוצים להיפטר מהכרס המיותרת. אך חשוב להבין כי כוונות טובות ורצון עז, לא יכולים לבצע עבורכם את העבודה, אלא יש צורך לאכול בצורה נכונה ומאוזנת. ניתן למצוא היום ברשת מאות אם לא אלפי מאמרים וכתבות שונות הנוגעות לחשיבות של צריכת שומנים טובים, כמו למשל שמן זית או שמן קוקוס. מדובר על שמנים טבעיים ובריאים, שמומלץ לשלב בתזונה היום – יומית שלכם. אבל חשוב לזכור, שמדובר על מזונות שכדאי לאכול באופן מדוד, היות ומי שיתחיל לתבל את האוכל שלו בכמויות של שמן זית, יגלה שהקוביות בבטן רק הולכות ומתרחקות ממנו. כלומר, ניתן למצוא לא מעט דוגמאות למאכלים ומזונות שונים, אשר נחשבים תחת הקטגוריה של אוכל בריא אבל במידה.

אוכל בריא אבל במידה – מה חשוב להבין ולהפנים?

כאמור, ניתן היום למצוא הצפה רצינית של מזונות הנחשבים לבריאים, ואשר משווקים בצורה יחסית אגרסיבית. ניתן להכניס תחת הקטגוריה הזאת את כל מזונות הסופר פוד למשל, אשר נחשבים למזונות משלימים שמספקים לגוף את כל הוויטמינים, המינרלים, נוגדי החימצון ולפעמים גם חומצות אמינו וחומצות שומן חיוניות. חשוב להבין שצ'יה למשל, נחשבת באמת לסופר פוד איכותי שמומלץ לצרוך אותו בכמות של כף אחת ביום. כל מי שחוגג על ערימות של פודינג צ'יה, או נוהג להוסיף צ'יה לכל מאכל ולכל משקה שלו, יגלה במהרה את העלייה באחוזי השומן שלו. הדבר נכון כמובן לכל סוג של מזון, משקה ותוסף תזונה כזה או אחר, חשוב לאכול במינון הנכון ובצורה מאוזנת והגיונית.

לסיכום, ישנם לא מעט מזונות שכדאי לאכול באופן מדוד, היות ומצד אחד יש להם לא מעט ערכים תזונתיים שחשובים לגוף שלנו, אך מצד שני כמות גדולה מידי עלולה לגרום ליותר נזק מתועלת. הדבר נכון לכל מיני סוגים של שמנים, כגון שמן זית, שמן קוקוס, סוגי אגוזים שונים וכדומה, אך נכון לא פחות גם לגבי סוגי סופר פוד שונים, לחמים העשויים מכוסמת וקינואה וכדומה.

כתיבת תגובה