על פניו, חיית המחמד האהובה ביותר על ילדים היא כלב מן הסתם. אך יש לא מעט ילדים שדווקא מתחברים לחיות מחמד אחרות, יש מי שאוהב חתולים, יש מי שאוהב תוכים וציפורים, יש מי שאוהב אוגרים, ויש גם לא מעט ילדים שאוהבים לגדל ארנבים.

במקרים רבים זה נובע מהעובדה שילדים נחשפים לארנבים, בין אם זה בגן או בבית הספר, ביישוב בו הם מתגוררים (בוודאי אם הם מתגוררים בקיבוץ או מושב), בספרי ילדים וכן במקומות אחרים. צריך לומר, בשביל לגדל ארנב, בדרך כלל נידרש בית עם גינה, מאחר ולא נהוג לגדל ארנבים בתוך הבית. לכן חשוב להקפיד על כלוב אותו אפשר להתקין בגינה, אך יש לשים לב לכמה וכמה פרטים שקשורים לאופי הגידול שלו.

ראשית, ארנבים מאוד רגישים לחום ויובש, לכן יש להקפיד על כך שתמיד יהיה להם מה לשתות, וחשוב גם להקפיד על כך שמתקן המים מאוורר ונקי. בנוסף, יש לדאוג שהכלוב מאורר והמצעים נקיים.

שנית, חשוב להתקין רשת בתחתית הכלוב על מנת שהם לא יחפרו את הכלוב, דבר שהם רגילים לעשות. כידוע ארנבים נוהגים לחפור בורות בתוך האדמה. הם יבצעו את הפעולה הזאת גם אם הם בתוך כלוב. מה שכן, הרשת אמורה לדמות עבורם סוג של מחילה.

שלישית, יש להקפיד על כך שכל חוטי החשמל בבית יהיו מכוסים ולא יהיה לארנבים שום גישה אליהם. ארנבים נוטים לכרסם כל דבר ובפרט חוטי חשמל, אז צריך לדאוג שהם לא יעשו זאת.

ארבע, באופן טבעי צריך לדאוג שתמיד יהיה להם מה לאכול, אך בהתאם לגודלם, משקלם וגילם.

לשם כך וכן לשם פרטים אחרים שקשורים לגידול נכון של ארנבים, כולל הדרך בה אמורים להחזיק אותם, רצוי מאוד להתייעץ עם וטרינר מומחה ולא למהר לאסוף ארנב הביתה לפני שמקבלים את כל הפרטים כיצד עושים את זה בצורה נכונה. צריך לזכור, ארנב זו חיית מחמד מאוד נעימה ונחמדה, אך חשוב מאוד לטפל בה נכון בשביל לספק לה חיים טובים ובריאים.

 

כתיבת תגובה