אין ספק שהטיול הכי אהוב על ילדים, זה טיול לחנות משחקים. שם הילדים יכולים לעבור בין המדפים השונים, לבחון צעצועים ומשחקים ולהחליט מה מתאים להם ומה או לא, לשחק עם משחקים וצעצועים שונים וכמובן לבקש בצורה כזו או אחרת, מההורים שלהם לקנות להם את כל מה שהעיניים שלהם רואות והידיים שלהם נוגעות בו.

לא פעם הורים מופתעים ממה שהילדים רוצים שהם יקנו להם בחנות המשחקים Toys R US. לפעמים מדובר בדברים פשוטים ולעיתים בדברים מורכבים, לעיתים מדובר במשחקים או צעצועים אשר מתאימים לילדים גדולים או קטנים מהם, ולא פעם הם גם מבקשים משחקים או צעצועים שאינם מתאימים לאופי שלהם בהכרח. הרבה פעמים זה קורה בגלל שהם רואים את המשחק אצל ילדים אחרים ולכן הם מעוניינים בו גם.

לעיתים ההפתעה היא הרבה יותר גדולה, זה קורה כשילד מחליט שהוא רוצה לקנות צעצוע או משחק אשר על פניו יכול להתאים למין השני, כלומר לבנות. זה יכול להיות כשהילד רוצה לקנות בובה עם עגלה או כלי מטבח וצעצועים אחרים. זה לא שמדובר במשהו שמחייב להיות של בנות בהכרח, אך מבחינה חברתית, ההתוויה היא שמדובר בצעצועים לבנות.

ישנם הורים שלוקחים את זה בקלות, ואם אפשר לומר אז גם בצורה נכונה. בין אם זה כי הם מבינים שלא מדובר במשהו מיוחד שדורש תשומת לב ייחודית, ובין אם זה כי הם מבינים שמדובר בעניין של גיל וזה יעבור לו. יש הורים שגם לא מייחסים לזה חשיבות כי מבחינתם אין שום הבדל וכך צריך להיות.

לעומת זאת יש הורים שלוקחים את זה מאוד קשה. הם חושבים שבנים אמורים לשחק עם משחקים של בנים ובנות עם משחקים של בנות. במקרה זה הם מבקשים להסביר לילד למה הוא לא יכול לשחק עם משחקים כאלה, הרבה פעמים זה גם אומר שהם אוסרים עליו לשחק עם משחקים מסוג זה, וכמובן שהם לא קונים לו את זה.

הגישה הנכונה היא, תנו לילד להפתיע אתכם ותנו לו לשחק עם מה שהוא אוהב ועושה לו טוב.

כתיבת תגובה