כמעט בכולנו קיים הצורך לטייל ביעדים שונים בארץ ובעולם, להכיר מקומות היסטוריים וליהנות מכל מה שהטבע מציע לנו. השגרה היומיומית ושעות העבודה הארוכות לא תמיד מאפשרות לנו לצאת לטיולים לעיתים קרובות, אבל אם בכל זאת מצאתם את הזמן לצאת לטיול, כדאי שתיערכו אליו בהתאם.

כיצד להיערך לטיול בארץ?

טיולים בארץ יכולים להיות במגוון סגנונות, החל מטיולים משפחתיים הכוללים לינה בבתי מלון ועד לטיולי קמפינג. חשוב להתאים את אופי הטיול למשתתפים, כלומר, לא כולם חובבים לינה בשטח או מסלולים למיטיבי לכת, לכן חשוב לתאם ציפיות לפני שמתחילים לתכנן את הטיול עצמו. כמו כן, אם בטיול ישתתפו ילדים, יש לבחור במסלולי טיול שמותאמים למשפחות ובדרגות קושי קלות, או לחילופין משלבות אטרקציות כמו רכיבה על סוסים, מפלי מים וכו'.

טיול קמפינג

טיולים הכוללים לינת שטח, הם בין הטיולים המהנים ביותר, אך במהלך תכנון הטיול חשוב לחפש אחר חניוני לילה מסודרים או מקומות לינה ייעודיים, על מנת לשמור על בטחון המטיילים. כמו כן, וודאו שיש ברשותכם שקי שינה, אוהל גדול דיו, כמו גם צידנית לשמירת טריות המזון. רצוי לברר אודות השכרת רכב, משום שכיום ניתן לשכור רכבי שטח לטיולים, כמו גם רכבים גדולים למשפחות – מה שעשוי להשפיע לטובה על החוויה.

הכירו את היעד היטב

בין אתם מתכננים לבצע מסלולים למיטיבי לכת או לבקר באתרים היסטוריים, כדאי שתכירו את היעדים באופן המיטבי ותקראו אודותיהם ברחבי האינטרנט. כך תוכלו לדעת מהו היעד אליו אתם מגיעים, מהי ההיסטוריה שלו ואילו אלמנטים ומקומות אסור לכם לפספס.

נוסף לכך, אם אתם לא מכירים את סימני הדרך השונים, כדאי לברר מבעוד מועד אודות המסלולים הרלוונטיים והצבעים בהם הם מסומנים, זאת בכדי שלא תלכו לאיבוד במהלך הטיול.

ארזו את כל הציוד הנחוץ לכם

לכל טיול באשר הוא, חשוב לקחת כמויות מים שיספיקו לכל המטיילים, כמו גם מזון. נוסף לכך, היה וישנן תרופות קבועות שאחד המטיילים נוטל, יש לקחת אותן עמכם בתיק. אל תשכחו מוצרי היגיינה, תיק עזרה ראשונה, פנסים לטיול בשטח וציוד מתאים לעונה (משמע קרם הגנה וכובע בקיץ, מטריה ומעיל בחורף).

 

כיצד להיערך לטיול בחו"ל?

היערכות לקראת טיול בחו"ל צריכה להיות מחושבת ובהתאם ליעד אליו אתם טסים, כלומר יש יעדים עבורם תצטרכו להתחסן, ויש יעדים רוויי היסטוריה שכדאי להכיר מבעוד מועד.

חיסונים

טיולי תרמילאים, ובייחוד טיולים באזור המזרח, ידרשו מכם להתחסן מראש. ישנן מרפאות וקופות חולים בהן תוכלו לקבל את מלוא החיסונים הנחוצים לכם על מנת שתוכלו לנסוע בביטחון ומבלי לחשוש. כמו כן, כדאי להתארגן מבחינה רפואית ולהכין תיק עזרה ראשונה שכולל תרופות קבועות ותרופות המותאמות ליעד שאליו אתם מגיעים (למשל כדורים למלריה, כדורים נגד בחילות ושלשולים וכו').

ביטוח רפואי

בכל טיסה לחו"ל, לא משנה מהו היעד, חשוב ורצוי לעשות ביטוח רפואי. ישנם ביטוחים רפואיים מקיפים יותר שמתאימים לטיולי אקסטרים וישנם ביטוחים בהיקף קטן יותר, כמו גם ביטוחים למוצרים יקרי ערך שעתידים להיארז במזוודה. את כל המסמכים כדאי לסרוק ולשמור בתיקייה ייעודית בתיבת המייל שלכם, כך תוכלו לגשת אליהם גם במהלך שהותכם בחו"ל.

תיק עלייה למטוס

אל תוותרו על תיק גב או טרולי שיעלה אתכם למטוס, משום שלא מעטים המקרים בהם חברת התעופה מאבדת את אחת המזוודות של הנוסעים. בתיק שעולה אתכם למטוס, תוכלו לארוז בגדים ליום הראשון, למקרה שהסטטיסטיקות יעבדו לרעתכם והמזוודה שלכם תלך לאיבוד. כמו כן, חשוב לארוז בתיק חפצים וציוד הכרחי עבורכם לטיסה כמו ספר, אוזניות, חטיפי אנרגיה וכו'.

מה אורזים במזוודה?

לפני שתתחילו לארוז את כל הבית ולהיסחב בחו"ל עם מזוודה עמוסה בפריטים מיותרים, מוטב שתחשבו את כמות הפריטים שבאמת נחוצה לכם ותארזו אותם במזוודה באופן היעיל ביותר. קחו בחשבון שבטיולים ארוכים, תוכלו להשתמש בשירותי כביסה מקומיים או אפילו לרכוש מוצרים במחירים אטרקטיביים (למשל מוצרי היגיינה נמכרים בתאילנד במחירים זולים יותר מהארץ). ארזו נעלי ספורט, כפכפים למקלחת, מגבת ליתר ביטחון, ביגוד נוח בהתאם לעונה, בגד ים, סדין, ציפה ושק שינה במידה ואתם מתכננים לינת שטח, הלבשה תחתונה, מוצרי היגיינה, מנעול לתיק (לטיולים ארוכים), חבילת טישו, מטענים למכשירים אלקטרוניים וכו'.

העתקי מסמכים

שמרו צילומים של כרטיסי הטיסה, הדרכון, הביטוח הרפואי, הוויזה וכל המסמכים הנחוצים עבורכם לטיול בחו"ל. שמרו את העותקים אצלכם בתיבת המייל, ושלחו עותק נוסף לאדם שאתם סומכים עליו.

תכננו את מסלול הטיול

לא משנה אם מדובר בטיול ארוך או קצר, חשוב לתכנן את מסלול הטיול באופן המיטבי. כמו כן, רצוי שתקראו אודות היעדים אליהם אתם מגיעים ואפילו תדפיסו חלק מהחומרים בכדי שכל הכתובות והמידע יהיה נגיש עבורכם במהלך הטיול כולו.

לא משנה איפה תבחרו לטייל, במקומות היסטוריים בארץ, אתרים תיירותיים באירופה או אפילו בכפרים ויישובים במזרח הרחוק – החשוב ביותר הוא להיערך לטיול על הצד הטוב ביותר, לדאוג לכל הציוד שנחוץ לכם ולוודא שכל המסמכים הרלוונטיים ברשותכם. טיול נעים!

כתיבת תגובה