גיטרות חשמליות מהוות את החלום הרטוב של לא מעט אנשים, אשר כבר מהילדות המוקדמת שלהם חולמים לנגן על הכלי העוצמתי והמהפנט הזה. כל מי שרק נכנס לתחום, חייב לדעת כי ניתן למצוא בשוק כמות עצומה של גיטרות שונות, בעלות מאפיינים שונים, צורות שונות, יכולת ליצור אפקטים וצלילים שונים וכמובן גדלים שונים. כל אחד צריך לבחור את הגיטרה המתאימה לו ביותר, בהתאם לתקציב שלו, לצרכים שלו וכמובן להעדפה האישית שלו. חשוב גם להבין כי כל צורת העבודה של הגיטרה החשמלית שונה לחלוטין מזו של הגיטרה הקלאסית או הגיטרה האקוסטית. רובינו למדנו לנגן תחילה על הגיטרות הקלאסיות, לכן המעבר לגיטרה חשמלית דורש הבנה ולימוד מחדש של כל התחום.

גיטרות חשמליות – מספר נקודות שחשוב לדעת

קודם כל, חשוב לדעת שמדובר על גיטרות העשויות מעץ מלא בלבד, אשר משמיעות צליל באמצעות שימוש במגביר קול (פיקאפ). מדובר על סוג של מיקרופון הממוקם מתחת למיתרים במרכז הגיטרה, אשר מתפקד בתור שדה מגנטי. פריטה על המיתרים מייצרת זרם, אשר מועבר באמצעות מגביר הקול לקדם מגבר, אשר בסופו של דבר מועבר למגבר. לכל גיטרה יש את המאפיינים שלה, כלומר קיימים לא מעט סוגי פיקאפים, כפתורי ווליום שונים, מיתרים איכותיים יותר ופחות וכדומה. כמו כן, ישנו הבדל בין מבני הגיטרה השונים, דבר שמשפיע משמעותית על איכות הצליל שהגיטרה מסוגלת להפיק. כדאי לדעת כי ישנן גיטרות המגיעות עם פיקאפ אחד, לעומת גיטרות אחרות המגיעות עם 5 סוגי פיקאפים שונים. צליל הגיטרה מושפע רבות מסוג הפיקאפ, הכמות שלהם וכמובן גם מסוג העץ שהגיטרה עשויה ממנו. מבחינת מחיר, ניתן למצוא גיטרות סבירות בסביבות ה – 500 ₪, אך מי שמוכן להשקיע, יכול למצוא גיטרות איכותיות ומקצועיות יותר במחירים אסטרונומיים. הכול תלוי כמובן במסגרת התקציב שלכם ובשימוש שלכם בגיטרה, נגנים מתקדמים שמעוניינים להשקיע, יכולים להגיע לסכומים עצומים במטרה לרכוש את גיטרת החלומות שלהם.

לסיכום, ניתן למצוא היום בשוק כמות עצומה של גיטרות חשמליות שונות, הנבדלות האחת מהשנייה בלא מעט פרמטרים שונים. חשוב לבחור גיטרה שתראה טוב בעיניכם, היות וישנה חשיבות למראה של הגיטרה.

קראו גם:

איך מוצאים גיטריסט לאירועים

ציוד אולפן – רשימת הציוד השלמה

 

כתיבת תגובה